سرور مجازی ویندوزی چیست و چه کاربردی دارد؟

سرور مجازی ویندوزی چیست و چه کاربردی دارد؟

سرور مجازی ویندوزی و کاربردهایش

سرور مجازی ویندوزی را می‌توان از محبوب‌ترین انواع سرور مجازی دانست. این نوع سرور هرچند معایبی هم دارد، اما رابط گرافیکی قدرتمند و استفاده از سیستم عامل ویندوز مهمترین مزایای این سرور مجازی است. در این مطلب به معرفی این نوع سرور مجازی خواهیم پرداخت.

سرور مجازی ویندوزی چیست؟

سرور مجازی اختصاصی یا  VPS که حروف اختصاری Virtual Private Server  است، از تقسیم سرورهای فیزیکی به صورت اختصاصی به چند سرور به وجود می‌آیند. تفاوت این نوع سرور با سرورهای اشتراکی در این است که امکاناتی که به یک سرور اشتراکی داده می‌شود، توسط چند نفر استفاده می‌شوند. پس در صورتی که یک یا چند مصرف کننده ترافیک زیادی داشته باشند، در مصرف سایرین نیز تاثیر مستقیم خواهد گذاشت. اما در سرور مجازی اختصاصی این اتفاق نخواهد افتاد و امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌گیرد، فقط اختصاص به شما خواهد داشت. به یاد داشته باشید، که انواع فضاهای اشتراکی نسبت به فضای اختصاصی امنیت بیشتری دارند.

خب حالا که با معنی سرور مجازی اختصاصی آشنا شدید، باید بدانید که اگر بر روی این سرور، سیستم عامل ویندوز نصب شده باشد، به آن سرور مجازی ویندوزی گفته می‌شود. نکته مهم دیگری که در رابطه با این نوع از سرورها وجود دارد، هزینه کمتر سرور مجازی نسبت به هزینه یک سرور اختصاصی عادی است.

سرور ویندوزی از کجا آمد؟

ویندوز NT را می‌توانیم نسخه اولیه سرورهای ویندوزی دانست. این ویندوز از سال ۱۹۸۰ میلادی وارد بازار شد و در این چندین سال، مایکروسافت ویندوزهایی با امکانات پیشرفته‌تری به بازار عرضه کرده است. امروزه یک سیستم عامل ویندوز سرور را می‌توانید هم بر روی دیتاسنترهای فیزیکی نصب کنید و هم می‌توانید در فضاهای ابری همچون مایکروسافت Azrue استفاده کنید.

سرور مجازی ویندوزی رایگان

اگر به دنبال خرید سرور مجازی ویندوز باشید، با تبلیغات و پیشنهاداتی با عناوینی مثل سرور مجازی رایگان و خرید سرور مجازی رایگان روبرو خواهید شد. به یاد داشته باشید که سرور مجازی رایگان در بیشتر مواقع برای تست اولیه یک پروژه، پروژه‌های آموزشی و یا پروژه‌های کوتاه مدت می‌تواند کاربرد داشته باشد و برای بهره برداری تجاری پیشنهاد نمی‌شود. در واقع نمی‌توانید با خرید یک سرور مجازی رایگان، انتظار کیفیت عملکردی که با  خرید vps سرعت بالا به دست خواهید آورد را داشته باشید.

کاربردهای سرور مجازی ویندوزی

کاربردهای سرور مجازی ویندوزی

از سرور مجازی ویندوز استفاده‌های فراوانی می‌شود و این سرور می‌تواند برای حضور در دنیای مجازی کاربردهای متفاوتی دارد. در ادامه به چند مورد از کاربردهای اصلی این نوع سرور خواهیم پرداخت.

میزبانی وب با سرور مجازی ویندوزی

استفاده اصلی که برای یک سرور مجازی تعریف شده است، میزبانی وب است. استفاده از سرور اختصاصی به جای سرویس‌های اشتراکی این امکان را خواهد داد تا شما بتوانید به راحتی نرم افزارهای مورد نیاز خود را برای استفاده در وبسایت نصب کرده و در نتیجه خروجی بهتری از صفحات وبسایت خود دریافت کنید تا به اهداف خود برسید و کاربران سایت نیز رضایت بیشتری از عملکرد آن داشته باشند.

سرور مجازی ویندوزی برای ایمیل

ایمیل‌های عمومی مانند ایمیل یاهو یا جیمیل به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته و خدمات جالبی نیز اصولا در این بسترهای ایمیلی به مخاطبان ارائه می‌شود. اما به دلایل مختلفی بعضی از کسب و کارها و سازمان‌ها به استفاده از این نوع ایمیل‌ها علاقه‌ای ندارند و به سراغ استفاده از انواع VPS  می‌روند. نقاط ضعف امنیتی، مهمترین دلیل برای استفاده نکردن از ایمیل عمومی است. همچنین شما مدیریت و تنظیمات خاصی را شاید بخواهید برای ایمیل‌ها و پست‌های الکترونیکی تعریف کنید که بر روی ایمیل‌های عمومی امکان پذیر نبوده و یا با محدودیت‌هایی امکان‌پذیر خواهد بود.

اما اجرای سرور ایمیل بر روی سرور مجازی ویندوزی می‌تواند مشکل امنیتی و یا محدودیت‌های مدیریتی شما را برطرف کند. به عنوان مثال باید گفت که در یک سرور مجازی ویندوز، نرم افزار رمزگذاری خاصی وجود دارد تا امنیت ایمیل‌ها را افزایش دهد.

بک آپ و تهیه نسخه پشتیبان

به دلایل متفاوتی ممکن است داده‌ها و اطلاعات شما دچار آسیب شده و یا کامل از دسترس خارج شوند. در نتیجه لازم است تا از اطلاعات ارزشمند، نسخه‌های پشتیبان تهیه کنید. با در اختیار داشتن یک سرور مجازی ویندوز خیالتان راحت خواهد بود که اطلاعات شما در امنیت بالایی قرار دارند و در صورت نیاز می‌توانید از هر نقطه در دنیا، از این نسخه‌ها استفاده کنید و اطلاعات خود را بازیابی کنید.

دسکتاپ مجازی با استفاده از سرور مجازی

آیا نیاز به تعداد زیادی رایانه پرقدرت دارید و توان مالی شما اجازه این کار را نمی‌دهد؟ یا از جابجا کردن تعداد زیادی رایانه به دلایل متفاوت نگران هستید؟ جالب است بدانید که سرور مجازی ویندوزی این قابلیت را به شما خواهد داد تا یک رایانه قدرتمند در فضای مجازی داشته باشید و تمامی امور خود را بر بستر آنلاین انجام بدهید.

استفاده در معاملات آنلاین

سرور مجازی ترید به افرادیی که معاملات آنلاین انجام می‌دهد کمک خواهد کرد تا وقفه‌های کمتر از ثانیه در معاملات را از بین ببرند و بتوانند سریعتر معامله انجام دهند. این سرعت در بسیاری از معاملات تجاری حساسیت زیادی دارد.

بازی گروهی بر روی سرور مجازی

می‌توانید با استفاده از سرور مجازی ویندوز یک گیم نت آنلاین برای خودتان و دوستان یا رقبایتان ایجاد کنید و به صورت گروهی از هر نقطه در دنیا با هم بازی کنید.

عبور از محدودیت‌ها

ممکن است به دلایل متعددی شما نتوانید به برخی از صفحات وب از طریق رایانه شخصی دسترسی داشته باشید. اما سرور مجازی ویندوزی این مشکل را برای شما حل خواهد کرد. شما می‌توانید با استفاده از RDP، محدودیت‌ها را از بین ببرید.

اشتراک گذاری فایل‌ها

شاید شما تمایل داشته باشید تا یک فایل را با چندین نفر اشتراک گذاری کنید. مخصوصا در مواردی که حجم فایل زیاد باشد و امنیت آن نیز برایتان اهمیت زیادی داشته باشد، می‌توانید فایل را یکبار در سرور مجازی ویندوز خودتان بارگذاری کنید و به افرادی که می‌خواهید دسترسی به آن فایل را بدهید.

سایر کاربردها

موارد بسیار دیگری از کاربردهای سرور مجازی ویندوز وجود دارد. مثلا تست اپلیکیشن، پروکسی و پنهان کردن IP و استفاده به عنوان ابزار سئو نمونه‌ای از سایر این موارد است.

از کجا سرور مجازی بخریم

از کجا سرور مجازی بخریم

حالا این سوال ایجاد می‌شود که از کجا می‌توانیم یک سرور مجازی ویندوزی یا هاست مطمئن و با مشخصات و امکانات خوب را با قیمت مناسبی خرید کنیم؟ برای پاسخ به این پرسش پیشنهاد می‌کنم تا از پیشنهادات ما از اینجا استفاده کنید.

کافیست وارد لینک زیر شوید و اقدام به خرید کنید.

خرید سرور مجازی

اشتراک در
ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*