کدام هاست برای سایت من مناسب است؟

کدام هاست برای سایت من مناسب است؟

انتخاب هاست مناسب برای سایت

با توجه به تنوع و گوناگونی بالا هاست بسیاری از افراد برای انتخاب هاست مناسب دچار مشکل می‌شوند. اگرچه همه این انواع برای هدف‌ها نزدیک به هم طراحی شده‌اند، اما عوامل گوناگونی مثل عملکرد، دسترسی و امنیت می‌تواند در انتخاب افراد موثر باشد. در این مقاله سعی داریم با بیان ساده بعضی ویژگی‌هایی را که باعث می‌شود برای انتخاب هاست اطلاعات دقیق‌تری داشته باشید تشریح کنیم.

این نکته را در نظر داشته باشید که هاست جزء دسته میزبانی وب محسوب می شود.

هاست چیست؟

هاست در واقع فضایی است که بر روی سرور قرار می‌گیرد و همه داده‌های مهم شما را پشتیبانی می‌کند. به دلیل وجود هاست است که اطلاعات موجود در وبسایت شما در هر زمانی امکان ارائه به مخاطبان شما را دارد. به همین انتخاب هاستی که بتواند بهترین پشتیبانی را از داده‌های شما داشته باشد اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند.

ویژگی‌های هاست مناسب | انتخاب هاست

ویژگی‌های هاست مناسب | انتخاب هاست

ویژگی‌های بهترین هاست برای هرکسی بستگی به استفاده‌ای است که از هاست انتظار دارد. در مجموع شما باید ویژگی‌هایی مثل سیستم عامل، کنترل پنل هاست، فضا و پهنای باند، پشتیبانی شرکت و امکان بکاپ گرفتن را بررسی کنید و محصولی را انتخاب کنید که خدمات آن برای وبسایت شما کافی باشد.

انواع هاست را بشناسید

هاست‌ها انواع گوناگونی دارند، اما به طور کلی می‌توان آن‌ها را در این سه دسته تقسیم‌بندی کرد:

هاست اشتراکی

این هاست همانگونه که از نام آن پیداست به صورت مشترک بین تعدادی از کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد. این هاست‌ها برای افراد مبتدی و سایت‌های کوچک با بازدید کمتر از متوسط مناسب است.

هاست اختصاصی

بر خلاف هاست اشتراکی این هاست به طور کل متعلق به یک کاربر خواهد بود. طبعا هزینه‌ای که می‌پردازید نیز بیشتر خواهد بود اگر هاست شما پربازدید است نیاز به یک هاست اختصاصی دارید که مشکلی برای ترافیک شما به وجود نیاید. مدیریت هاست اختصاصی نسبت به هاست اشتراکی سخت‌تر و تخصصی‌تر است.

هاست ابری

در این هاست‌ها از چند سرور در یک شبکه مشترک استفاده می‌شود. طبعا این استفاده باعث می‌شود امنیت شبکه و همچنین پایداری آن بیشتر شود. انتخاب هاست ابری برای کسانی که امنیت شبکه برای آن‌ها مهم است انتخاب مناسبی است.

برای خرید هاست می توانید وارد منو در قسمت میزبانی وب شوید و هاست مناسب سایت خود را انتخاب کنید.

اشتراک در
ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تا کنون 1 دیدگاه برای این نوشته ثبت شده است
  • هاست وردپرس چیست؟ - خدمات هاستینگ و سرور | برتر وی اس
    2022-06-06 ساعت 11:46

    […] هاست بستگی به نوع استفاده و اهداف آن دارد. بنابراین هاست مناسب برای وردپرس باید دارای ویژگی‌هایی همچون سرعت بالا، […]