مقایسه هاست ایران با هاست خارج

مقایسه هاست ایران با هاست خارج

مقدمه خرید هاست

یکی از پرتکرارترین سوالاتی که زمان خرید هاست پرسیده می‌شود، مربوط به انتخاب میان هاست ایرانی و خارجی است. کدام یک عملکرد بهتری دارند؟ امنیت بیشتری ارائه می‌دهند، سرعت بالاتری دارند و هزینه کمتری باید برای آن‌ها پرداخت شود؟ دسترسی به سرور در کدام حالت بیشتر است و انتخاب هاست ایرانی یا خارجی چه تاثیری بر عملکرد کلی سئوی سایت خواهد داشت؟ در ادامه به کلیه این سوالات پاسخ خواهیم داد.

هاست ایران بهتر است یا هاست خارج کشور؟

در این بخش از مقاله، هاست ایران و هاست خارج از کشور را از چند جهت با یکدیگر مقایسه می‌کنیم.

سرعت دسترسی یا پینگ تایم

سرعت دسترسی یکی از مهم‌ترین مسائلی است که بر تجربه کاربر نهایی تاثیر می‌گذارد و کیفیت وبسایت شما را با آن می‌سنجد. با خرید هاست ایران ، از آنجا که اطلاعات شما در یک سرور داخلی ذخیره می‌شود و فاصله آن از کامپیوتر کاربر نسبت به هاست خارجی کمتر است، طبیعتاً دسترسی به اطلاعات مدت زمان کمتری طول می‌کشد. در سایت‌هایی که از سرویس میزبانی ایرانی استفاده می‌کنند، سرعت بارگزاری و نمایش سایت برای کاربران داخلی عملاً بالاتر خواهد بود. زیرا درخواست کاربر طی مدت زمان کوتاهی به سرور می‌رسد و پاسخ بلافاصله ارسال می‌شود.

در دسترس بودن سرور و پایداری آن

به طور کلی هاست‌های خارجی به سبب نظم ساختاری بیشتر، از ثبات و پایداری بالاتری برخوردار هستند؛ اما متاسفانه با وجود تحریم‌های بین‌المللی که تعداد آن‌ها روز به روز بیشتر می‌شود، استفاده از هاست خارجی سایت را در معرض خطراتی نظیر این تحریم‌ها و اختلالات اینترنتی علیه کاربران ایرانی قرار می‌دهد. مسئله در دسترس بودم بطور ویژه در کشور ما حائز اهمیت فراوان است. اگر از سرویس‌های میزبانی داخلی استفاده کنید، کشورهای دیگر تحت هیچ شرایطی نمی‌توانند مانع دسترسی شما و کاربران‌تان به سایت شوند

هزینه؛ یک عامل تعیین‌کننده در خرید هاست

هزینه هاست خارجی در مقایسه با هاست ایرانی به مراتب بیشتر است و این مسئله با توجه به اختلاف ارزش دلار و تومان قابل درک است. این مسئله باعث شده وب‌مسترها کمتر به دنبال خرید هاست خارج برای راه‌اندازی سایت خود باشند. به لحاظ ساختاری تفاوت قابل ملاحظه‌ای در هاست ایرانی و خارجی دیده نمی‌شود و مهم‌ترین دلیل این تفاوت قیمت، مربوط به تفاوت ارزش ارزها است.

امنیت اطلاعات روی سرور

برای وبسایت‌های مهم مثل سازمان‌های دولتی، ادارات، دانشگاه‌ها و … که حاوی اطلاعات مهم و حساس است، حتی‌الامکان باید از هاست ایرانی استفاده شود. از آنجا که دسترسی شرکت‌های خارجی به سرورهای ایرانی محدود است، در این موارد امنیت اطلاعات سرور تضمین می‌شود. توجه داشته باشید شرکت هاستینگ انتخابی باید به‌طور دوره‌ای از اطلاعات هاست شما نسخه بکاپ تهیه کند تا امنیت اطلاعات به طور کامل تضمین شود.

توجه به کیفیت سخت‌افزاری حین خرید هاست

مادامی که سرویس میزبانی وب انتخاب شده، خدمات هاستینگ قابل قبولی ارائه دهد، مسئله سخت افزار تاثیر چندان زیادی در انتخاب و خرید هاست ایرانی یا خارجی نخواهد داشت. سعی کنید یک شرکت قابل اعتماد و معتبر انتخاب کنید تا مطمئن باشید همواره به دنبال بهترین و با کیفیت‌ترین سخت‌افزار‌های موجود است.

تاثیر خرید هاست ایرانی یا خارجی بر عملکرد سئو

شاید برایتان سوال شده باشد که انتخاب و خرید هاست ایرانی یا خارجی چه تاثیری بر عملکرد سئوی سایت می‌گذارد؟ رتبه‌بندی سایت در نتایج موتورهای جستجو چطور تغییر می‌کند؟ مهم‌ترین عواملی که بر سئوی یک وبسایت تاثیر می‌گذارند، الگوریتم‌های موتورهای جستجو و دسترسی همیشگی به سایت هستند که باید به خوبی رعایت شوند تا سایت رتبه خوبی دریافت کند. مسئله انتخاب هاست ایرانی یا خارجی تاثیر قابل ملاحظه‌ای بر عملکرد سئو ندارد.

درگاه پرداخت بانکی برای سایت‌های فروشگاهی

اگر یک سایت فروشگاهی دارید که کاربران شبانه روز از آن خرید می‌کنند و باید برای آن یک درگاه پرداخت اینترنتی در نظر بگیرید، بهتر است به سراغ خرید هاست از سرویس های میزبانی وب ایرانی بروید. این پرداخت‌ها قرار است از داخل کشور انجام شوند و هاستینگ ایرانی در این شرایط سرعت و عملکرد بهتری در اختیار شما قرار می‌دهد تا کاربران بتوانند با خیال راحت خریدهای خود را ثبت کنند.

توجه به حق کپی رایت در خرید هاست

در ایران توجه چندان زیادی به مسئله کپی رایت نمی‌شود. البته نه به این معنی که ابتداً نظارت و کنترلی روی این مسئله انجام نمی‌شود، اما به طور کلی قوانین مربوط به کپی رایت در خارج از مرزهای ایران سفت و سخت‌تر هستند. اگر نمی‌خواهید خود را درگیر قید و بندهای کپی رایت کنید، توصیه می‌کنیم به دنبال خرید هاست ایرانی باشید.

هاست ایران بخریم یا هاست خارج؟

هاست ایران یا هاست خارج

تا اینجا با خصوصیات هاست‌های ایرانی و خارجی آشنا شدیم و به بررسی مزایا و معایب هر یک از آن‌ها برای کاربران ایرانی پرداختیم. اکنون در جواب این سوال وب‌مسترها یا افرادی که قصد دارند سایت جدید خود را راه‌اندازی کنند، باید بگوییم همه چیز بستگی به خود شما دارد. این شما هستید که انتخاب می‌کند کدام یکی از این عوامل برایتان بیشتر حائز اهمیت است. اطلاعات کاربران شما چقدر حساس و محرمانه است؟ در کدام زمینه فعالیت دارید؟ آیا وبسایت شما یک بستر فروشگاهی است که کاربران از درگاه پرداخت آن استفاده می‌کنند؟ مخاطبین هدف شما کاربران ایرانی هستند یا خارجی؟

از آنجا که مرغ همسایه همیشه غاز است؛ عده‌ زیادی به اشتباه تصویر می‌کنند هاست خارجی به لحاظ سرعت و کیفیت به مراتب جلوتر از هاست‌های ایرانی است و عملکرد بهتری در این زمینه دارد. به نظر خود شما واقعا این باور درستی است؟

اگر مسئله سرعت برایتان مهم است، هاست ایرانی به دلیل نزدیکی سرورها سرعت بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اگر سایت سازمانی و دولتی دارید، خرید هاست خارجی را از فکر خود بیرون کنید و برای امنیت اطلاعات کاربران خود حتماً به دنبال یک هاست ایرانی باشید.

جمع بندی

امیدواریم پس از مطالعه این مقاله، این باور اشتباه که هاست ایرانی سرعت و کیفیت کمتری در مقایسه با سایت‌های خارجی دارد را کنار گذاشته باشید! در مسئله انتخاب و خرید هاست بیشتر از هرچیزی باید ترجیحات و اولویت‌های خودتان را مد نظر قرار دهید و بعد به دنبال یک شرکت میزبانی وب معتبر باشید که تیم پشتیبانی آن همواره پاسخگوی سوالات شما باشند.

اشتراک در
ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*